Rada Rodziców
- Jest społecznie działającym organem przedszkola.
- Współdziała z placówką w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci poprzez rodzinę i przedszkole.
- Uczestniczy w życiu przedszkola przyczyniając się do podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokojenia potrzeb dzieci.
- Rada Rodziców:
- przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu pracy;
- ma prawo do wyrażania opinii na temat funkcjonowania placówki do organu sprawującego nadzór nad przedszkolem;
- uchwala w porozumieniu z Radą Pedagogiczną program wychowawczy przedszkola obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do dzieci i realizowane przez nauczycieli;
- występuje do Rady Pedagogicznej i dyrektora z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola;
- opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora;
- wyraża opinię w sprawie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia i wychowania w przedszkolu.
- W celu wspierania statutowej działalności przedszkola, Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł, zgodni z Regulaminem Rady Rodziców.
- Wyboru członków do Rady Rodziców dokonuje się na pierwszym zebraniu rodziców inaugurującym rok szkolny w tajnym głosowaniu dokonywanym przez rodziców dzieci poszczególnych oddziałów.
- Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego.
- Rada Rodziców liczy 7 osób po jednym przedstawicielu z każdego oddziału –o ile w roku szkolnym nie zmieni się ilość oddziałów.
- Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
- W posiedzeniach Rady Rodziców uczestniczy z głosem doradczym dyrektor przedszkola.
- Do udziału w posiedzeniach zapraszane są inne osoby z głosem doradczym.
- Powstanie Rady Rodziców pierwszej kadencji organizuje dyrektor przedszkola na wniosek :
- Rady Pedagogicznej
- Rad oddziałowych.
- Spory między organami przedszkola rozstrzyga dyrektor uwzględniając ich kompetencje. Decyzja dyrektora jest nieodwołalna.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie.
- W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza notatkę, którą podpisują wnoszący skargę i przyjmujący zgłoszenie.
- W notatce zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię i nazwisko zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
- Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Szczegółowe zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają odrębne przepisy.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 06-04-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 921